بانو؛داستان زندگی عصمت احمدیان مادر شهیدان فرجوانی
عمار یار

مستند «بانو» روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی است. زنی که خودش و اعضای خانواده ایشان از جمله همسر و سه فرزندش هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند.
زندگی پس از جنگ و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خانم احمدیان نیز بخش مهمی از زندگی اوست که در این مستند به آن پرداخته شده است.

تماشای آنلاین و دانلود مستند بانو

مستند «بانو» روایت زندگی باشکوه و پرفراز و نشیب «عصمت احمدیان»، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی است.

محمد حبیبی­‌منصور، کارگردان این مستند دلیل انتخاب عصمت احمدیان به عنوان سوژه را این گونه بیان می­کند: «شیوه برخوردش با زندگی و مرگ متفاوت با همه آدم‌هایی بود که در سال‌های زندگی‌ام دیده‌ام و دلیل اصلی برای به تصویر کشیدن او این تفاوت برجسته‌اش با دنیای پیرامونش بود.»

«بانو» حاصل دوسال همراهی گروه فیلمساز با مادر شهیدان فرجوانی است تا روایتی از روزهای پر از چالش زندگی این زن در سالهای جنگ و مواجهه اش با مصیبت ها تا سال­های بعد از جنگ و تلاش ها و اثرگذاری هایش در اجتماع را داشته باشد.

مستند «بانو» تلاش کرده تا ادا در نیاورد و تصویری واقعی از یک زن باورنکردنی را به مخاطبش هدیه دهد. به وجد آمدن از مستندی که در ابتدایش گمان می­رود یک زن ساده کارآفرین روایت می­شود و در انتها با ابعاد پیچیده و جذاب آن زندگی ادامه پیدا می­کند از احساسات مشترک مخاطبان «بانو» است.

این مستند کاری از مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه) است که «فانوس» جشنواره عمار و دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل مکزیک را نیز کسب کرده است

جهت دیدن این محتوا کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + = 11